Poznań, 11 marca 2008 r.

Uprzejmie informujemy, że wydawnictwo Polski Drukarz organizuje II Konferencję z cyklu Akademia Zarządzania Barwą. Odbędzie się ona 11 marca br. (w dniu poprzedzającym najbliższe targi Euro-Reklama Outdoor Expo, 12–14 marca) w godzinach 10–17, w sali konferencyjnej WTC na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Kolejne spotkanie z cyklu będzie przebiegało pod hasłem „Color Management w reklamie wielkiego i małego formatu”.
Konferencja będzie poświęcona zagadnieniom związanym z kontrolą barwy przy produkcji materiałów reklamowych, które powstają z wykorzystaniem zarówno druku cyfrowego, jak i offsetu oraz sitodruku. Plakat, baner czy karty kalendarza można drukować na ploterze wielkoformatowym lub na odpowiedniej maszynie offsetowej czy urządzeniu sitodrukowym. Chcemy wspólnie zastanowić się także nad możliwymi sposobami komunikowania się w zakresie zarządzania barwą zleceniodawców i wykonawców (a także wykonawców między sobą) reklam składających się z elementów drukowanych za pomocą różnego rodzaju technik. Mamy tu na myśli przede wszystkim kwestię, jak doprowadzić do zgodności kolorystycznej druków powstających różnymi metodami i na różnych maszynach drukujących.

W drugiej części spotkania funkcjonowanie systemów zarządzania barwą w firmie poligraficznej omówią przedstawiciele drukarni Impression Polska.

Impression Polska z Warszawy należy do Impression Group SA. W 2000 roku połączyły się dwie największe europejskie drukarnie wielkoformatowe: Hecht i Affiche Europeenne, tworząc grupę AEH. W jej skład weszło 15 drukarń zlokalizowanych w różnych krajach Europy. W 2002 roku do AEH włączono grupę przedsiębiorstw Eclipse i powstała Impression Group SA. Drukarnia Impression Polska stosuje wszystkie dostępne techniki druku wielkoformatowego, wykonując takie prace, jak: billboardy, megaboardy, citylighty, backlighty, POS-y, standy, displaye, flagi, banery, dekoracje, okrycia rusztowań, naklejki, grafiki okienne i samochodowe oraz grafiki podłogowe. Najnowsze inwestycje pozwalają produkować w Impression Polska materiały POS w największym osiągalnym formacie, poczynając od jednego egzemplarza, na seriach wysokonakładowych kończąc. Firma jest także partnerem dostarczającym kompleksowe rozwiązania reklamowe. Opracowuje projekty, wybiera najbardziej odpowiednią konstrukcję i dba o wszelkie szczegóły związane z produkcją i logistyką.

Ramowy program konferencji:

9.30-10.00 Rejestracja uczestników
10.00-10.10 Rozpoczęcie konferencji
10.10-11.20 Tomasz Kuciński, Rafał Hnidziuk
(Epson Deutschland, Reprograf)
Czynniki wpływające na zarządzanie barwą w druku cyfrowym wielkoformatowym w technologii atramentowej, solwentowej i UV
11.20-11.40 Przerwa
11.40-12.20 Fridz Peider, Małgorzata Ungradova – X-Rite
Czy duży punkt jest problemem w sterowaniu barwą w druku cyfrowym wielkoformatowym
12.20-13.00 Özgür Yazar, EFI
Oprogramowanie do zarządzania barwą
13.00-13.30 Andrzej Kunstetter, Heidelberg Polska
Kontrola jakości druku - proofing, normy, techniki pomiaru
13.30-14.15 Lunch
14.15-16.30 Andrzej Grudziński, Daniel Koper – Impression Polska
STUDIUM PRZYPADKU
Color Management w drukarniach wielkoformatowych: Impression Polska
16.30-17.00 Pytania i dyskusja. Losowanie nagród. Zakończenie konferencji.


W pierwszym dniu targów odbędą się sesje warsztatowe na stoisku naszego Wydawnictwa, które pozwolą na praktyczne ujęcie i zademonstrowanie zagadnień omawianych w czasie sesji konferencyjnej.

II Konferencja z cyklu Akademia Zarządzania Barwą oraz warsztaty przeznaczone są dla szerokiego kręgu odbiorców: fotografów, grafików, studiów DTP, studiów prepress, drukarń cyfrowych wielkoformatowych, offsetowych i sitodrukowych, agencji reklamowych, działów reklamy w dużych firmach.
Na zakończenie konferencji wśród uczestników zostaną rozlosowane nagrody.

WARSZTATY z cyklu AKADEMIA ZARZĄDZANIA BARWĄ
12 marca 2008 w Poznaniu
10.00–11.30; 12.00–13.30; 14–15.30
Stoisko 14, pawilon 3A

- Jak mierzyć barwę, jak wykonać profile urządzeń, jak dokonać pomiaru barwy w druku wielkoformatowym (mierzenie makrorastrów spektrodensytometrem) – Małgorzata Ungradova (X-Rite)
- RIP Caldera – sprawne narzędzie do zarządzania barwą w druku wielkoformatowym (prezentacja oraz pokazy na ploterze) – Jakub Rozpendowski (Epcot Polska) i przedstawiciel firmy Caldera

Organizator: Wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o.
Partnerzy konferencji: Epson Deutschland, Reprograf, X-Rite
Sponsor konferencji: Heidelberg Polska, MTP, Michael Huber Polska
Patronat: Polska Izba Druku, Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego
Patronat medialny: Drukarnie.com.pl, Dtp.pl, Poligrafia.org.pl, Polska Poligrafia, Signs.pl,
„Pro-KREACJA” i „Świat DRUKU”

Koszt udziału w konferencji: 290 zł brutto. Opłata obejmuje także przerwy kawowe, lunch, materiały konferencyjne oraz zaproszenie na targi Euro-Reklama Outdoor Expo w dniu 12 marca i udział w warsztatach. Rejestracji (na konferencję i/lub warsztaty) oraz wpłat należy dokonać do końca lutego 2008. Wpłaty – na konto Wydawnictwa Polski Drukarz sp. z o.o.: PKO S.A. oddział w Łodzi nr konta: 24124015451111000011659583. Liczba miejsc na konferencji jest ograniczona, o przyjęciu uczestnika decyduje kolejność zgłoszeń.
Osobom, które zechcą przenocować w Poznaniu z 10 na 11 lub z 11 na 12 marca, w porozumieniu z MTP wyślemy specjalną ofertę noclegów.
Dodatkowe informacje: 042 6887949