Pierwsza Konferencja Online W Wielkim Formacie już za nami.

Z końcem kwietnia odbyła się Pierwsza Konferencja Online W Wielkim Formacie organizowana przez wydawcę magazynu „Świat DRUKU”. Jak podkreśla gospodarz, to dzięki wszystkim osobom i firmom zaangażowanym w przygotowanie premierowego spotkania poświęconego drukowi wielkoformatowemu oraz licznemu gronu gości, wydarzenie miało wspaniałą atmosferę.

Skutkiem epidemii COVID-19 było zamrożenie wielu branż, które do tej pory wykorzystywały wielkoformatowe grafiki reklamowe, oznakowania, upominki reklamowe. Wiele z nich nie wznowiło dotąd działalności, inne funkcjonują w ograniczonym zakresie. Niemniej ten czas zawieszenia uwolnił pokłady kreatywności i zmusił drukarnie wielkoformatowe do wytyczania nowych ścieżek eksploracji rynku i poszukiwania nisz, które z powodzeniem można zagospodarować. Właśnie dlatego organizator zaproponował spędzenie wspólnego czasu w przestrzeni wirtualnej.

Wśród prelegentów nie zabrakło Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego. Jego przedstawiciele Jacek Stencel, Jacek Szydłowski oraz Joanna Zjawin, poruszyli wiele zagadnień ważnych dla branży druku wielkoformatowego m.in: automatyzację, optymalizację, ekonomiczność, e-commerce oraz zrównoważony rozwój. Przybliżając tym samym obecne realia rynku druku wielkoformatowego z perspektywy Stowarzyszenia zrzeszonego w FESPA.

Piotr Ronke ze SCORPIO, wskazał, jak zabłysnąć w wielkim formacie – w wystąpieniu usłyszeliśmy wiele cennych wskazówek dotyczących możliwości wyróżnienia się na rynku, sprawienia, że propozycja produktowa dla klientów będzie unikalna, i jakie niepowtarzalne efekty można osiągnąć dzięki konkretnym rozwiązaniom firmy swissQprint. Rafał Hnidziuk, przy wsparciu Tomasza Kucińskiego, z firmy Epson Europe, zabrali słuchaczy na krótką wycieczkę w świat wielkiego formatu według firmy Epson – od rozwiązań CAD/GIS poprzez poligrafię/proofing, fotografię i FineArt, po zastosowania w reklamie i szeroko pojęty druk na tekstyliach. Ich prezentacje odbyły się w centrum demonstracyjnym firmy API.PL – autoryzowanego partnera handlowego i serwisowego drukarek marki Epson na terenie Polski. Jacek Hamerliński, dyrektor Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego, zainspirował słuchaczy swoją prezentacją „Nowe nisze dla druku wielkoformatowego”. Następnie goście konferencji przenieśli się do Opola, gdzie na wirtualny spacer po showroomie Atrium Centrum Ploterowego oraz prezentację pracy maszyn(m.in. drukarek żywicznych, UV LED, solwentowych) zaprosili ich przedstawiciele tej firmy.

Nie zabrakło także ciekawego panelu dyskusyjnego, podczas którego reprezentanci drukarń wielkoformatowych – Marcin Bosek (Modern Forms), Łukasz Chęciński (Drukpoznan.pl), Iwona Dulińska(Kunszt), Jacek Stencel (Pasja) i Wojciech Wąsowski (12M) – próbowali znaleźć odpowiedź na pytanie, czy w obecnych czasach szukamy recepty na sukces, czy na przetrwanie.

Uczestnicy konferencji przekazali organizatorowi i partnerom wydarzenia wiele pozytywnych opinii, podkreślając zwłaszcza dobór ciekawych i inspirujących tematów. Takie recenzje tym bardziej zachęcają spółkę Polski Drukarz do organizacji kolejnych spotkań z branżą. Wszyscy mają nadzieję, że już wkrótce będą one możliwe nie tylko w świecie wirtualnym, ale też podczas stacjonarnych eventów.

© Polski Drukarz

Zapisz się na newsletter