Razem dla gospodarki cyrkulacyjnej

UPM Raflatac, wiodący producent przyjaznych środowisku rozwiązań etykietowych razem z Serpol-Cosmetics, wiodącym producentem kosmetyków i chemii gospodarczej sprzedawanych pod marką własną popularnych sieci handlowych w Europie, sadzą drzewa, aby zademonstrować wartość dodaną dla środowiska z uczestnictwa w programie recyclingu RafCycle firmy UPM Raflatac. 250 drzew zasadzonych wspólnie 7 czerwca, symbolizuje ilość drzew, które mogły zostać wykorzystane w inny sposób, dzięki uczestniczeniu firmy Serpol-Cosmetics w programie recyclingu, w przeliczeniu na okres czasu od stycznia do końca maja 2021. 

Serpol-Cosmetics jest jednym z pionierów w Polsce, którzy przystąpili do programu RafCycle firmy UPM Raflatac w 2019 roku. „Nasza współpraca z Serpolem jest doskonałym przykładem na to, jak poprzez partnerstwo, firmy mogą wspierać się nawzajem w znajdowaniu innowacyjnych sposobów tworzenia wartości z czegoś, co kiedyś było tylko odpadem. Od początku współpracy przetworzyliśmy razem ponad 80 ton podkładów papierowych na nowe produkty, w tym wprowadziliśmy odpady z etykiet z powrotem do obiegu w branży etykietowej jako nowy materiał podkładowy. To czysta cyrkulacja w najlepszym wydaniu”– mówi Juha Virmavirta, Dyrektor ds. RafCycle, UPM Raflatac. 

Drzewa posadzone nieopodal siedziby firmy Serpol-Cosmetics podczas spotkania „Grow Together”, podsumowującego współpracę obu firm, są symbolem tego, jak można skutecznie zamknąć pętlę i włączyć się w gospodarkę obiegu zamkniętego.  

Firma UPM Raflatac od ponad 10 lat rozwija współpracę w całym łańcuchu wartości etykiet, aby poprawić wyniki swoich partnerów RafCycle w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dziś współpracuje z ponad 200 firmami w wielu krajach w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Dzięki usłudze recyklingu firmy UPM Raflatac odpady są zbierane od partnerów RafCycle i zamiast trafiać na wysypiska, otrzymują nowe życie jako podkłady do etykiet lub papier do czasopism.

Więcej o programie RafCycle można dowiedzieć się ze strony.

 

Zapisz się na newsletter