Specjaliści w dziedzinie

Jako specjaliści w dziedzinie poligrafii często zapominamy o tym, że nasi klienci mogą nie mieć o drukowaniu zielonego pojęcia. Szczególnie, jeśli zamawiają coś po raz pierwszy, a ich kontakt z drukiem ograniczał się dotychczas do wydrukowania czarno-białej kartki z tekstem na firmowej drukarce. Dla takich klientów proof czy też proces proofingu jest czymś nie do końca zrozumiałabym. Nie wiedzą, co i jak powinni sprawdzić i zatwierdzić. Nie zdają sobie sprawy z tego, że w przypadku tworzenia opakowania zgodność kolorystyczna jest dużo ważniejsza niż przy drukowaniu plakatów. Dlatego też dobrze przygotować niewielki przewodnik dla swoich klientów, którzy dzięki niemu będą wiedzieli, na co powinni zwrócić uwagę i jakie elementy ze sobą porównać. Świadomy klient to znacznie mniej nieporozumień i łatwiejsza współpraca.

©Fespa

Źródło: https://www.fespa.com/en/news-media/features/proofing-and-approval-cycles-a-practical-guide

Zapisz się na newsletter