Ponad 3000 zwiedzających i 220 wystawców, 2 dni marketingowych inspiracji, konferencja MARKETING MIX dla Miast i Regionów, trzy konkursy branżowe i Gala Wystawców z uroczystym wręczeniem nagród POS STARS, Złoty Medal oraz Jubileuszy. Podsumowujemy Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku – Festiwal Marketingu.
W dniach 18-19 września br. w EXPO XXI Warszawa swoją ofertę zaprezentowali dostawcy artykułów promocyjnych dla branży reklamy i marketingu oraz dostawcy mediów i maszyn.
– Wyznacznikiem Festiwalu Marketingu była zawsze jakość zwiedzających. Niemniej jeśli na niektórych stoiskach w ciągu dwóch dni zeskanowano 300, a nawet ponad 500 odwiedzających, to możemy mówić o dodatkowym sukcesie. Zebrane od wystawców opinie wskazują, że pojawili się konkretni klienci. Nasz system coraz szczelniej wyłapuje osoby niezwiązane z branżą. Cieszy ilość premier (także tych światowych) od dostawców mediów i maszyn oraz setki inspiracji przygotowanych specjalnie na zbliżający się, najważniejszy dla branży sezon świąteczny – mówi Robert Załupski, OOH magazine.
Branżowe konkursy
Targom, jak co roku, towarzyszyły branżowe konkursy. Do konkursu Super Gift zgłoszono 62 gadżety reklamowe, a w głosowaniu wzięło udział ponad 300 zwiedzających. Konkurs wyróżnił artykuły promocyjne prezentowane podczas targów, odznaczające się swoją funkcjonalnością i nowoczesną koncepcją. Zwiedzający targi Festiwal Marketingu mogli głosować w konkursie na nagrodę publiczności dla najlepszego gadżetu reklamowego. Wyniki konkursu można zobaczyć TUTAJ.
Kolejną odsłonę miał też konkurs POS STARS – na najlepsze displaye reklamowe. Konkurs POS STARS przyciągnął uwagę profesjonalistów z branży marketingowej i reklamowej, gromadząc innowacyjne projekty. Jego celem było wyróżnienie najlepszych materiałów wspierających sprzedaż. W tegorocznej edycji do rywalizacji stanęło wiele kreatywnych i wyjątkowych realizacji. Jury, składające się z ekspertów z branży, oceniało subiektywnie zgłoszone prace, jak wspominali, oddając karty z głosami, brali pod uwagę nie tylko estetykę i innowacyjność, ale także funkcjonalność i wpływ na doświadczenia zakupowe. Na NAGRODĘ PUBLICZNOŚCI zagłosowało ponad 350 zwiedzających. Wyniki dostępne są TUTAJ.
Jak co roku wystawcy zgłaszali innowacyjne produkty, maszyny i oprogramowania, jakie prezentowali na targach w ramach konkursu Złoty Medal. O wyborze danej innowacji decydowały takie cechy, jak: nowoczesność zastosowanych rozwiązań w odniesieniu do rozwiązań światowych, innowacyjne technologie lub rozwiązania, szczególne zalety ekonomiczne w zakresie zakupu i jego eksploatacji (cena, koszty eksploatacji i serwisu, koszty utylizacji), pozytywne oddziaływanie produktu na środowisko, wysoka funkcjonalność produktu czy jego estetyka. Uroczyste wręczenie nagród miało miejsce podczas wieczornej Gali. Wyniki dostępne są TUTAJ.
Konferencja MARKETING MIX dla Miast i Regionów
Podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku powróciła formuła konferencji MARKETING MIX. Tegoroczna edycja przeznaczona była dla reprezentantów działów marketingu miast i regionów. Konferencja stanowiła doskonałą okazję do wymiany doświadczeń, wiedzy oraz najlepszych praktyk w zakresie promocji lokalnych społeczności. Wydarzenie zgromadziło blisko 50 specjalistów z różnych części Polski. Więcej o konferencji można przeczytać TUTAJ.
Wieczór Wystawców
Jak co roku, tak i tym razem, wystawcy spotkali się na uroczystej wieczornej gali. Podczas oficjalnej części imprezy rozdane zostały nagrody w konkursie POS STARS, a także Złote Medale. Podczas targów i Gali wyróżniono także firmy, które w tym roku obchodziły swoje Jubileusze: Lanyard.PRO / Allers Grupa, Kraków Ballon Team, Stricker, Cukiernia Reklamowa, Likor, Dreamtex, Promonotes, MALFINI, E-SklepzPrezentami.pl, TOP MARKETING, Caraffa, Sebzuz -Top Magnesy, Rodan, Purple Mustard Europe, PSSiDC, Alubest, Imago Printer, Amagraf. Jubileuszowe wywiady można przeczytać w ostatnim numerze OOH magazine TUTAJ.
Atrakcją muzyczną wieczoru był występ Michała Wiśniewskiego. Galeria z wieczoru wystawców TUTAJ.
Szeroka promocja wydarzenia
Na wrześniowy Festiwal Marketingu zapraszała m.in. reklama umieszczona na 20 autobusach warszawskiego MZA. Wspólna kampania wystawców promowała gadżety reklamowe jako skuteczne narzędzie reklamowe i zachęcała do odwiedzenia targów. Akcji towarzyszyła także promocja w Radiu Kolor, posłuchaj audycji TUTAJ. Więcej o kampanii autobusowej TUTAJ.
Filmowe podsumowanie wydarzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=9v6LkuvqmS8
Galeria z targów dostępna jest TUTAJ.
Kolejna edycja wydarzenia odbędzie się 17-18 września 2025 r. w EXPO XXI Warszawa.